03 November 2006

Black? It's too funeral (About Rejected Advertising Work)

Azi am descoperit pe un site care a descoperit pe alt site , un site cu ad-perle si vorbe de intelepciune din publicitate, marketing si lumea asta de bani si de vorbe.

#145- "We are a small company. If we were a big company we would worry about what is best for the brand. Since we are small, we need to worry about the budget."
(Client, Marketing Manager)


Pe site gasiti multe altele, gen:
-motive idioate pentru care clientii refuza campanii propuse de agentii
-replici nesimtite de la creativi catre accountii care nu le vor decat binele (sic!)- ex.#166- "What project? I didn’t hear about that project. Oh, it was in my email. I don’t read my email."(Agency, Creative to Account Executive)
-sau pe care accountii le zic creativilor:
#139-"There is no creative brief because I didn't feel like writing one."
(Agency, Account Executive to Copywriter)

-s.a.m.d.

Site-ul mi-a adus aminte oarecum de iz-ul vorbelor aruncate prin agentii sau aruncate catre agentii de catre clienti,dar si de vorbele pe care clientii, de multe ori mult prea plini de sine si tot de multe ori mult prea putin profesionisti ca sa treaca peste parareri proprii, gen: eu stiu ca albastrul nu merge langa gri si mai stiu (cel mai bine) ca se poate printa toata cantitatea in trei zile si mai stiu ca eu am banii si mai stiu ca ...de fapt, in general eu stiu totul.

Acest gen de clienti dar si alt gen, cei speriati, timorati, fara curaj, fara savoare, fara strategie in cap, fara incredere in agentii, fara iubire fata de brand, au distrus opere creative de-a lungul vremii.

Cu lucrarile refuzate agentiile fac mai multe lucruri:
-le tin in sertar si le refolosesc (maybe, baby,alta data vor merge)
-le inscriu la "necontractate" prin festivaluri
-se lauda cu ele prietenilor
-fac o carticica(Saatchi a facut o data o Antologie de Lucrari refuzate si motivele de refuz...tot ce imi aduc aminte era o lucrare pentru un nou brand de ceasuri de lux...background-ul era negru, iar ratiunea clientului de a refuza un layout a fost exprimat in comentariul:"Black??? It's too....funeral...")etc...etc...etc
-apar pe site-uri. Unul dintre ele aici si prezinta The Best Rejected Advertising Ever.

Si tot asa...

1 comment:

Anonymous said...

Tell me 'bout reasons...