23 November 2006

Ce bem, ce mancam


Jurnalul National are o rubrica numita "Ce bem, ce mancam" in care ia produse si in mod obiectiv sau nu le critica ingrozitor pentru continutul nesanatos. Am apucat sa citesc vreo cateva articole: unul care desfiinta cubul de concentrat Knorr, altul, iaurtul cu piersici Danone, iar azi se arunca in aer floricelele Star Popcorn.

Se arata poza prodususlui, se da numele clar si apoi, argumente pentru a nu mai lua in viata ta ever produsul de pe raft. Azi, inginerul profesor doctor Gheorghe Mencinicopschi (nume adevarat) de la Institutul de Cercetari Alimentare ne prezinta eticheta produsului Star Popcorn Cheese. Spicuim din articol:

-stil american de ingrasare: floricelele de porumb, stropite cu aditivi si miresme de cascaval...
-"si, colac peste pupaza, eticheta produsului mai si indeamna la un stil de viata nesanatos, sedentar. Astfel, esti invitat sa te astezi "comod , in fata marelui sau micului ecran" spre a savura" ...etc, etc, etc.


E bine:
-ca suntem avertizati ca unele produse sunt contraindicate unei vieti sanatoase
-ca JN are grija de sanatatea noastra

E rau:
-ca nu inteleg eu cum sunt alese aceste produse. Adica, sunt convinsa ca si competitiorii lui Star Popcorn nu au cele mai anatoase produse din lume. Intrebarea mea este cum se alege produsul de desfiintat adica de ce iaurtul Danone si nu altul? Nu cred ca diferentele de caracteristici tehnice sunt majore.

-mi-ar placea sa citesc si punctul de vedere al producatorilor. JN doar se intreaba, de exemplu la Adria, citam: "INTREBARE. Poate ne spune producatorul ce este natural in aceasta licoare? " Pai sa ne spuna si sa se publice....


De asemenea, cred ca ar fi bine ca JN sa ne publice:
-alternative sanatoase la produsul pe care ni l-a luat de pe masa (chiar din randul competitorilor sai daca exista)
-pozitia oficiala a producatorului

Va doresc sanatatate, ca-i mai buna decat toate!

7 comments:

Lucian Stănescu said...

ca tot ma apucai de citit, un alt exemplu (despre care monica ar putea scrie) de jurnalism foarte slab sunt articolele din jurnalul national despre schi...merg pana spre incredibil...

Monica JITARIUC said...

Lucian,

Poti sa scrii tu cateva cuvinte si le inseram aici.

Monica

Lucian Stănescu said...

multumesc monica, dar trebuie sa te refuz din nou. eu cu cuvintele ma descurc mai greu. fac poze in schimb, si relansez acushica www.stanescoo.com

ne vedem acolo ;)

Monica JITARIUC said...

of, of,of...stii cum e, mai, lucian, o fotografie spune mai mult decat o mie de cuvinte ;)

Anonymous said...

interesant demersul celor de la JN, dar asa cum bine ai sesizat e f partinitor, incepand chiar cu alegerea produselor. de ce X si nu Y? ca nu sunt f mari diferente intre produse pe categorii.
apoi, cam orice demers jurnalistic trebuie sa aiba 3 surse, ori aici avem doar una, a respectivului profesor academician inginer. lipseste pct de vedere al producatorilor, ceea ce e grav si unfair.
In plus, sincer vorbind, probabil ii va atinge si la vanzari de publicitate pt ca se iau de companii mari.

demers interesant, dar neprofesionist realizat.

Sunt curios daca or sa analizeze si Antena3 cat de nociva e!

Am inteles ca a mers bine operatzia, insanatoshire grabnica:)

Monica JITARIUC said...

Jurnalismul de calitate -whatever that means- nu cred ca ar trebui sa aiba nimic de-a face cu felul in care "sunt atinsi" la vanzari & sume incasate din publicitate...parerea mea...

Anonymous said...

Jurnalism de calitate!?

"Traim in romania...si asta ne ocupa tot timpul..."